top of page

לקוחות מספרים

שיקו ציוני | בן 36

קצרין

 

על אף שדוקטור לויפר פלד אינה ביקשה את המלצתי אני מבקש לעשות זאת בכפייה. חיננית הייתה המחנכת היחידה שאהבתי, מורים אחרים לאורך השנים הצליחו לסחוט ממני כבוד או אפילו עניין אבל קשה לי לדבר עליהם במושגים של אהבה. אני לא זוכר שיעור אחד שלה, וגם לא באיזו כיתה זה היה אבל אני לא אשכח לעולם את החום, הקלילות והכמויות הבלתי נגמרות של ההומור שלה,האישה הזאת לימדה אותי להיקרע מצחוק ואין דבר חשוב יותר בחיים האלה. אולי זו נשמעת המלצה על חברה שלי מבית ספר ולא על המחנכת שלי - אבל זה בדיוק העניין. 

מיכל איזנברג | בת 36

 קצרין

את חיננית הכרתי במחצית השנייה של כיתה ו' זאת לאחר שהמחנכת של המחצית הראשונה "פרשה". דבר שאינו רגיל בדרך כלל, אך נחשבנו לכיתה מאוד מאתגרת מבחינה התנהגותית וכן מבחינה לימודית. המחנכת במחצית הראשונה פשוט לא עמדה בזה עד כדי פרישה. כבר מהיום הראשון שחיננית נכנסה לכיתה ניתן היה לראות את השינוי שחל בנו. ממש כמו מטה קסם. מעבר להיותה מורה שמעבירה חומר, חיננית היא קודם כל בן אדם מדהים ואנחנו זיהינו זאת כמו שאמרתי כבר מהיום הראשון. הנתינה הבלתי פוסקת, הדחיפה קדימה, האתגר, החיבוק האוהב התמיכה והכי חשוב הרצון שקיימים בחיננית המדהימה הם שהביאו בסופו של דבר את הכיתה כולה ללא יוצא מן הכלל להצלחה גדולה. המשפט מורה לחיים אולי נשמע בזמנים אלו כקלישאה אך במקרה של חיננית אין משפט יותר מתאים מזה. עד היום בטוחה אני כי יש לי כתובת אצל האישה המדהימה הזו לכל עניין ודבר. גם היום בגיל 36 אחרי תואר ראשון ממשיכה חיננית לדחוף ולאתגר לחזק ולתמוך לקראת התואר השני. אני זכיתי!!!!! הלוואי שכל ילד בישראל יזכה למורה מסוג זה והלוואי שמערכת החינוך בישראל תשכיל להכשיר ולקדם מורים מסוג זה. מאחלת לחיננית הרבה הצלחה בדרכה החדשה בטוחה ומשוכנעת שאכן כך יהיה.

אוהבת אותך תמיד, מיכל.

ניר יוגב | בן 31

 קצרין

 

"החינוך הוא מה שנשאר , כאשר שוכחים את כל הדברים שנלמדו בבית הספר" - אלברט אינשטיין.

 

 

חיננית , אפילו שאני כותב את שמך ומסתכל כמעט 25 שנה אחורה אני מבין את הגדולה שלך כמחנכת. אני זוכר את עצמי כילד בכיתות גימ"ל – דל"ת ( חרמון ) שמנסה להבין את העולם הגדול , תוהה על נפלאות היקום ולמה לכל הרוחות צריך את בית הספר , תועה בדרך וטועה על בסיס שבועי בבחירותיו.

 

אני זוכר את השיעורים הכיתתיים ואת חדר המחשבים הענק שהיית אחראית עליו בביה"ס גמלא בקצרין. וואו , כמה חיכיתי לשיעורים האלה בכל יום ראשון בבוקר , גם בגלל שזה היה חדש לנו אבל בעיקר מההתלהבות שלך על כל הנושא שעתיד יהיה לשנות כל כך הרבה בתפישה החינוכית של תלמידים.

 

יש כל כך הרבה לכתוב , אבל האצבעות לא מוצאות את האותיות על המקלדת לכתוב את כל מה שהבאת מתוכך ושפכת עלינו כילדים בתקווה שמשהו ינבוט במהלך השנים שלאחר מכן.

אז אני אתחיל ואכתוב – תודה , על מי שהיית בשבילי באותה תקופה , על התמיכה והעידוד. על כך שהראית לי את הדרך אבל גם דאגת שאני אכנס אליה ואסיים אותה. על הנתינה , ההקשבה ההבנה ומעל הכול – על היחס.

 

זינוק קדימה – 25 שנים

עד היום , בשיחות במשפחתיות על מצב מערכת החינוך שקורסת לה לאיטה , אחריות ההורים בנעשה מחוץ למערכת הבית ספרית אנו תמיד מזכירים את שמך ומבינים את ההשפעה העצומה שהייתה לך עלי באופן ישיר ועל ההורים שלי באופן עקיף.

בכל תקופת התיכון שלי , המשפט שהייתי שומע באופן תדיר מהוריי היה " זאת לא חיננית" , מה שהשתנה במשפט היה בעיקר הסאב-טקסט שליווה אותו , זה היה יכול להתפרש כ - " קיבינימאט , עברת את הגבול  ( זאת לא חיננית שתוותר לך )" או להישמע  כ- "למורה אין זמן להשקיע בך" ( זאת לא חיננית שהיה לה סבלנות לשטויות שלך ) ובעיקר זה היה נשמע מפי כ - "אין לי עצבים למורה המפ!@#$ הזאת. ( זאת לא חיננית ).

 

אני טוען שאנחנו כבני אדם חכמים גדולים "בדיעבד" , אנחנו לא מעריכים ומבינים את ההזדמנויות שניתנות לנו בחיים עד שהן חולפות מאיתנו. בדיעבד אני צודק. אבל אם רק הייתה לי ההזדמנות לחזור לאותן כיתות בה סבלת אותי כמחנכת ולהקשיב עוד פעם אחת לשיעור חברה איתך.

 

 

לסיכום , מאחל לך את כל הטוב וההצלחה שקיימים ולעצמי אאחל שגם בעוד 25 שנה אזכה ליהנות מפרי מפעלך החינוכי ושצאצאי יזכו לפחות פעם בחיים לפגוש מחנכת כמוך.

 

באהבה ובהערכה , ניר יוגב 

עדי כהן-עזרה | בת 31

 טפחות

"חיננית, מגיל שמונה צועדת את לצידי את מסלול החיים. היית חזוני בהיותי ילדה בבית הספר, לא רק מורתי. כשצריך היית גם חברה טובה ואמא שנותנת עצה לילדתה. תמיד נשארת שם בתמונה מתבוננת מרחוק ולפעמים גם נותנת דחיפה קלה.

לא אשכח את היום בו בגיל ההתבגרות התחלת לתגבר אותי באנגלית והתביישתי כל כך למרות שאותך ואת ביתך הכרתי ממש, חשתי כי איכזבתי אותך שאני לא מספיק טובה וחזקה הרי את היית ותמיד תשארי מחנכת תרתי משמע.

בחלוף השנים נפגשנו פה ושם והיום בעידן הפייסבוק את תמיד כאן . גם עם ילדיי רצתי להתקשר אלייך, לקבל חיזוק והכוונה, וישר נרתמת לעזרה. תודה לך על כל השנים שאת שם.

והיום אחרי 31 שנים החלטתי ללכת בדרכך וללמוד הוראה כי אנשים כמוך היודעים לכוון את ילדינו  זה דבר שצריכים במסע החיים".

גל י. | בן 32

ירושלים

הכרתי את חיננית במהלך לימודיי בביה״ס היסודי. היחס האישי, הירידה לפרטים הקטנים, האכפתיות,

החתירה למצויינות ודמותה החינוכית השפיעו עליי רבות והיוו אבן דרך משמעותית בלימודיי האקדמיים בפרט, ובחיי המקצועיים והאישיים בכלל.

אין לי ספק שגם בהמשך דרכי רוחה והערכים שהנחילה בי וברבים אחרים - ימשיכו ללוות אותי

זמר אהרון | בת 29

טבריה

"מורה טוב מורה לחיים".

המשפט הזה מדבר כל כך חזק כשאני נזכרת בשחר ילדותי....

כשהגעתי הישר מהחטיבה הצעירה אל ביה"ס היסודי.

הכול היה גדול ומפחיד.. ממש מאיים, הילדים, המורים, הכיסאות והשולחנות...

כולם זזו במהירות ודיברו בקול רם...אף אחד לא טרח להסתכל למטה אל ילדי כיתה ב' שזה עתה צועדים בפעם הראשונה במסדרונות ביה"ס.

רק מורה אחת בעלת חיוך חם ומלטף הייתה מתכופפת עד אלינו, מלטפת ברכות את הפנים ומברכת בברכת שלום אחד אחד מן התלמידים ומאירה להם פנים.

חיננית, המורה הראשונה שזכורה לי כמתנה מתוקה, כאמא אווזה ששומרת על אפרוחיה ומגנה.

מעולם התואר "מורה" לא ניכר בה. היא יותר הייתה אדם!

אדם שרוצה להקנות ולהתוות לתלמידיו את הדרך, את ערכי החיים.

יותר היה חשוב לה לשמוע את התלמידים, להבין אותם גם אם זה היה גובל בחומר הנלמד שאותו הייתה צריכה להעביר.. וזה מה שלמדתי ממנה.

לפני כל תפקיד בחיים הייה אדם.

החיים הם לא במה ואנחנו שחקנים, זה לא משנה אם אני המורה ואתה התלמיד או להיפך.

לפני הכול אנחנו בני אדם. לשנינו יש זכויות וחובות.

ושנינו צריכים לזכור לכבד האחד את השני, ללמד כף זכות לסלוח ולהיות אנושיים!

חיננית היקרה שלי הייתה המורה שלי ועדיין ולתמיד המורה שלי !

תמיד ובכל שלב בחיים בו אפנה, וגם כיום כאמא אני זוכרת את השיעור החשוב הזה.

להיות אדם, ללמד כף זכות, להתייחס לכל אחד כשווה, לא להתנשא ולא לשכוח לדבר

תמיד בגובה העיניים".

ענבל זנדמן | בת 22

קצרין

לפני 15 שנים  לערך, הכרתי אישה מדהימה, מלאת חן ואהבה.

התחלתי ללמוד אצל חיננית בשיעורי גולן בכיתה ג'. אני זוכרת את ההתרגשות לפני השיעור, את הרצון ללמוד עוד ועוד מחיננית ועימה.

לאחר מכן בגיל מאוחר יותר חיננית לימדה קורסי בחירה בבית ספרי, בחרתי את שני הקורסים שהיא לימדה, רציתי להעביר כמה שיותר שעות לימוד בחברתה של חיננית. הקשר בינינו הלך והתחזק.

עם השנים, למדתי להכיר עוד ועוד צדדים בה, המונח "אשת אשכולות" עולה בראשי בכל פעם שאני חושבת על חיננית.

אין ספק שכל מקצוע שלמדתי עימה במהלך השנים החל משיעורי גולן עד לשיעורי תקשורת וגישור הועבר בצורה אישית יוצאת דופן. ההרגשה שבכל רגע אוכל לפנות אל חיננית ליוותה כל שיעור וכמובן שגם מחוץ למסגרת בית הספר.

בכיתה ז' כאשר עברתי בית ספר לא למדתי יותר אצל חיננית, אך אין ספק שהקשר המשיך להתחזק ופרח.

כתוצאה ישירה מהיחס החם שקיבלתי בשיעורים היה לי מאוד קל ללמוד ולהצליח.

עם חיננית אני בקשר טוב מאוד עד היום. מספרת לה על הדברים הכי חשובים בחיי, מתייעצת עמה בנושאים שונים ורואה בה דמות לחיקוי ומופת. אני סבורה שכל אחד ואחת מתלמידיה לאורך השנים חש בקרבה שעליה אני מדברת, ואני בטוחה שכך ניתן להגיע להצלחה.

אני מאחלת לכל יקיריי מורה שכזאת, מורה לחיים, חברה !

אבי שמעון | בן 36

חולון

הזיכרון הראשון- הפגישה הראשונה. כילד שבא לפגוש את המורה בכיתה ה׳ ומצפה למורה הסטריאוטיפית, ורואה לפניו אישה צעירה וגבוהה, במבט ראשון קצת חשש ואז היא מדברת ומיד יש הרגשה של ״אחת משלנו״, בגובה העיניים. במשך שנתיים היינו חלק מחייה. הרבה אירועים ומפגשים מחוץ לביה״ס עם ובלי ההורים. כל הזמן הזה חיננית חושבת מחוץ לקופסא. השנים בהן למדתי איתה זכורות כחוויה. כשעזבה לקצרין בסוף כיתה ו׳ ממש התאבלנו.

בכיתה ט׳ (למעלה משנתיים אחריי) נסענו לטיול שנתי וישנו בקצרין. הסתכנו בסילוק חזרה הביתה, אבל יחד עם קבוצה לא קטנה של תלמידים של חיננית יצאנו בלילה מהאכסניה לחפש אחריה. האדם השלישי ששאלנו במרכז המסחרי ידע מיד מי זו חיננית המורה, וכיוון אותנו לביתה. הפתענו אותה, אך היא מיד פתחה את ביתה ואירחה אותנו, ואף ליוותה אותנו חזרה לאכסניה, תוך איזכור ש״יש כללים גם בטיול״.

כיום, כשאני עצמי מורה, אני תמיד זוכר את הדיבור הישיר, הלא מתנשא, המחבק והמכיל, שגרם לי לרצות לבוא לכיתה ולהיות ילד ואדם טוב יותר. זכיתי שאנו בקשר עד היום

אורלי אברהם | בת 53

חולון

שמי אורלי אברהם ומרבית חיי גרתי בקצרין, את חיננית הכרתי כאשר הייתה מחנכת ומורה מקצועית של שתי בנותיי, ויש לי רק דברים טובים לומר! ההקשבה, האיכפתיות והאהבה האמיתית והעמוקה שלהן זכו בנותיי היו מעל ומעבר.

לשמחתי הרבה הקשר של חיננית עימי ועם בנותיי נמשך עד ימים אלה (בערך כ-19 שנה לאחר שדרכיהן נפרדו).

בנותיי משוחחות איתה, מתייעצות איתה בקשר להחלטות המקצועיות שעליהן לקחת בחיים וכמובן מהווה חברה אמיתית עבורי.

חיננית היא הדוגמה המושלמת של "מורה טוב מורה לחיים

לילך סיסו | מנהלת ביה״ס יסודי ׳ארזים׳

יוני תשע"ג

 

לחיננית היקרה,

"תפקידו של מנהיג הוא להוביל את ההולכים אחריו מהיכן שהם נמצאים אל מקום שלא היו בו מעולם" ( הנרי קיסינג'ר)

את שהנהגת בתבונה את כל התחום החברתי והערכי במחוז.

את שחינכת דורות שלמים להיות בני אדם הרואים מעבר לטובתם האישית גם את טובת הקהילה והחברה  בהווה ובעתיד. זרעת  בקרב ילדינו את עקרונות ההובלה, הנתינה, השותפות וההשתתפות במעגלי הקהילה, האחריות והשליחות החברתית.

פעלת להטמעת ערכים חשובים ובסיסיים כאהבת האדם, כבוד הדדי, סובלנות,נתינה, אמונה בעצמכם.

לימדת את כולנו ש"האמונה אינה עוקרת הרים ממקומם, אלא מציבה אותם במקומות שאין בהם הרים כלל".  

מודה לך באופן אישי על התמיכה, הליווי וההדרכה של מהלכים משמעותיים שהעצימו את העשייה בבית חינוך " ארזים".

מאחלת לך הצלחה והנאה בהמשך.

בהערכה רבה,

לילך סיסו

מנהלת בית חינוך " ארזים". רמת ישי

רונית חסין | מנהלת ביה״ס יסודי ׳סביונים׳

חיננית יקרה,
מבקשת להודות לך על השתלמות מהנה ומגוונת שהעברת לצוות בית ספר סביונים בקרית ים.
הצלחת בפרק זמן קצר לסחוף את כל חברות הצוות, במגוון הפעילויות, המשחקים, ההרצאות המעניינות.
גילינו אישה מיוחדת.. מרתקת... ובעיקר גילינו הרבה על עצמנו, וכמה עוד יש מה ללמוד.
ממליצה לכל חדר מורים הרוצה להתרענן בגישות ודרכי הוראה, ללמוד דרך משחק והפעלה, שהרי זו היא למידה משמעותית , שנוצרת מתוך חווייה.
בהערכה רבה
רונית חסין
מנהלת בית ספר סביונים
קריית ים

זאב הרשקוביץ | בן 52

קרית מוצקין

הנני מורה לחינוך גופני
נמצא בהשתלמות המורה היוזם(דרגות גבוהות)
מצאתי לנכון להביע את תודתי העמוקה לחיננית
על השתלמות מהנה ומפרה שנעשיית בטוב טעם
של רצינות לצד חיוך של הבנה לצד הקשבה
לאווירה מחשמלת בכל מפגש
למצב של לחכות למפגש הבא
ללימוד חוויתי באמת מחוץ לקופסא
הרבה שנים אני משתלם ומצאתי בהשתלמות זו מעבר ללימוד המחוייב עצות לחיים ב"הפלגה למחוזות אחרים" ליישום חלומות והגשמתן.
תודה חיננית על הארת עיניים והמשך מפגשים מעניינים וכייפיים.
הזכות לחלום ולומר לעצמך ליישם מבלי לפחד.

מערך לקוחות

"מחוץ לקופסא" שמה לנגד עיניה ומקפידה שלא להציג את השמות של ארגונים עמם החברה עובדת, אלא בהסכמתם המפורשת. 

 

"מחוץ לקופסא" תציג כאן רשימה חלקית של גופי גג עמם החברה עובדת (לא נציג את שמות הארגונים הספציפיים עקב אחריותה המקצועית של "מחוץ לקופסא" כלפיהם ומחוייבותנו לאתיקה הולמת).

  • בתי ספר יסודיים, חטיבות ותיכוניים.

 

  • מחלקות חינוך ומחלקות נוער וצעירים (חינוך בלתי פורמלי) בעיריות ובמועצות ברחבי הארץ.

 

  • מכללות.

 

  • מרכזי פסג"ה לעובדי מערכת החינוך.

  • ארגונים שירותיים (שירותי תיירות והסעדה).

     

  • עסקים קטנים.

     

  • משרדי ממשלה ( משרד החינוך) ואגפים בתוך משרדים אלו.

     

  • משרד החינוך: עבודה כלפי מחוזות ברמת המחלקות והפיקוח.

  • נעמ"ת.

 

  • בתי חולים.

  • מועצות מקומיות ואזוריות.

 

  • יישובים, קיבוצים.

 

  • ארגונים יצרניים ומפעלי תעשייה (Low-Tec & High-Tec).

 

  • מנהלות משאבי אנוש.

bottom of page